אתרים רבים, בעיקר בינוניים וגדולים משתמשים במערכות באנרים ווידאו כדי לנהל את הפרסום אצלם באתר. שימוש במערכת באנרים מאפשר המון גמישות ואופציות כמו:
- ניהול רוטציה של מפרסמים
- שליטה בכמות הצגות של באנרים לכל משתמש (1 ליוניק ליום למשל)
- סטטיסטיקות ודוחות מתקדמים – לפי מפרסם, לפי קריאטיב, לפי מיקום הבאנר באתר, ועוד
- אופטימיזציה מתקדמת של הפרסום שלכם לפי CTR (אחוז הקלקות) – כלומר המערכת יודעת להציג באופן אוט' את הבאנר שעובד הכי טוב וכך בעצם חוסכת לכם זמן רב שמבוזבז על מבחני A/B לקריאטיבים שלכם.
- ניהול המלאי – המערכת יודעת מה כמות המלאי הקיים ולתת לכם התראה במידה ומלאי החשיפות שלכם קטן לעומת הדרישה.
חשוב לי לציין שגם אתרים קטנים יכולים לעשות שימוש במערכת באנרים: למשל להציע כמה מבצעים או שירותים בדף הבית בבאנר ולראות על מה הלקוחות שלכם מקליקים הכי הרבה.
ההטמעה של מערכת באנרים היא די פשוטה, במיוחד באתרי וורדפרס. כך שכבר מחר אתם יכולים להציג באנרים באתר שלכם.
DFP – מערכת הבאנרים המומלצת (והיא גם בחינם)
ישנם כמה מערכות באנרים בשוק, רובן מערכות שנוצרו ע"י מפתחים או חברות בחו"ל. ישנן גם מערכות ישראליות אבל אני מניח שהיכולות שלהן מוגבלות מאוד ביחס לאלו בחו"ל.
אני עובד עם מערכות באנרים כבר מעל ל-6 שנים. יצא לי לעבוד עם 3 מערכות באנרים: OPENX, CHECKM8 ו-DFP. עבדתי עם 3 המערכות הללו תקופה ממושכת ואני יכול להגיד שבלי ספק DFP (או DoubleClick For Publishers) היא הנוחה והטובה ביותר מביניהן. ולרוב האתרים הגרסה החינמית של DFP מספיקה בהחלט ויכולה לתמוך גם בהצגת באנרים וגם בוידאו.
ל-DFP ששייכת לגוגל ישנה גם מערכת HELP מפותחת – כפי שיש לכל מוצר של גוגל. וישנם גם כמה סרטוני הדרכה ביוטיוב בערוץ הרשמי של DFP שמסבירים על המערכת. תוכלו למצוא סרטוני הדרכה נוספים וגם בערוצי יוטיוב פרטיים אחרים.
בנוסף ישנו גם פורום שגם בו אפשר להיעזר ולשאול שאלות.
אתרים שמשתמשים בגירסא המפותחת יותר של DFP (זו שבתשלום) יכולים גם לקבל תמיכה במייל.
הממשק של DFP מאוד נוח וקל לתפעול ואחרי שפשוף קצר גם אתם תוכלו לשלוט בו
מה צריך בשביל להטמיע את מערכת הבאנרים של DFP
כדי לפתוח חשבון של DFP צריך שיהיה לכם קודם כל חשבון אדסנס פעיל. במידה ואין, עליכם לפתוח חשבון אדסנס ולעקוב אחר ההוראות של גוגל אדסנס לאישור והפעלת החשבון.
אם כבר יש לכם חשבון אדסנס פעיל אתם פשוט נכנסים להרשמה ל-DFP ופותחים חשבון.
לאחר פתיחת החשבון השלב הבא הוא הטמעת המערכת באתר שלכם. לצורך כך עליכם להקים במערכת Ad units. אד יוניט הוא למעשה "מיקום" באתר בגודל מסוים שאתם מגדירים – למשל באנר עליון באתר:
לאחר הגדרת המיקומים שיהיו באתר שלכם אתם פשוט מוציאים את הקוד של המיקומים ושותלים באתר – בדומה לשתילת הקוד של גוגל אדסנס.
שימו לב שיש 2 סוגי קודים שצריך להטמיע באתר:
- קוד שהולך ל-HEADER של הדפים וצריך להופיע בכל האתר (או לפחות בכל העמודים בהם תרצו שיופיעו הבאנרים)
- קודים שהולכים למיקומים עצמם של הבאנרים (כלומר כל אד יוניט צריך לשבת במיקום שלו באתר)
הקמת קמפיין ב-DFP
קמפיין ב-DFP בנוי מ-3 רמות:
- ORDER – זוהי רמת המפרסם. למשל "שטראוס"
- LINE ITEM – רמת הקמפיין. למשל "קפה נמס מאי 2016"
- CREATIVE – רמת הבאנר – כלומר פה מעלים את הבאנרים של הקמפיין, בכל הגדלים שהגדרתם באתר.
כדי להקים קמפיין יש צורך להקים את 3 הרמות הרמות במערכת.
ברמת ה-LINE ITEM גם נעשות רוב ההגדרות של הקמפיין. למשל: יעדי הקמפיין (אפשר להגדיר יעד חשיפות, הקלקות ועוד), ממתי עד מתי ירוץ הקמפיין, באיזה מיקומים באתר ירוץ, באילו מדינות, מה העדיפות שלו לעומת קמפיינים אחרים ועוד.
ניתן לראות ב-2 הסרטונים הללו הסברים על מרבית ההגדרות:
הסרטון השני:
דוחות ב-DFP
DFP מאפשרת שליפת דוח מהיר ברמת ה-ORDER או ברמת ה-LINE ITEM.
לחלופין, ניתן לבנות דוחות מורכבים יותר עם הנתונים שאתם רוצים.
ניתן גם לשמור את הדוחות שלכם כדי שלא תבנו אותם בכל פעם מחדש וגם ניתן להגדיר שליחה אוט' של הדוחות בתדירות שתרצו ולנמענים שתרצו.
הדוחות יאפשרו לכם לגלות הרבה נתונים על הקמפיינים שלכם: מה עובד טוב, מה המיקום הטוב ביותר, איזה קרייאטיבים עובדים על הקהל שלכם ועוד.
צריכים עזרה בהטמעת מערכת באנרים אצלכם באתר? כתבו לי: